24. desember 2015

Julaften og tid for ettertanke

Varme hjerter finnes heldigvis overalt. Og det varmer virkelig mitt hjerte.

I desember har Restaurante Casa Vital i Altea hatt tre veldedighetsarrangement og jeg var på to av arrangementene. 1.desember var jeg på "damenes lunsj" hvor det ble servert ovnsbakt torsk. Deretter var det mannekengoppvisning med klær fra Ask & Embla og loddsalg til inntekt for EMAUS.

Gevinstene var gitt av lokale firma.


Etter første lunsjen kom en artikkel i Vikingposten.


Lørdag 19.desember var det veldedighetsmiddag hvor 10% av inntektene på Casa Vital denne kvelden gikk til innsamlingen. Det var også nytt lotteri og intimkonsert med Duo Intermezzo.




Totalt kom det inn €1.320 (ca NOK 12.500) på disse arrangementene og loddsalget. Kjempebra!

Allerede mandag ble det handlet inn matvarer til EMAUS.  Et godt bevis på at alle penger som blir gitt går direkte til formålet. Ikke en centimos til administrasjon!

Oppdatering 10.01.16:
På nyåret kom det en artikkel om det siste arrangemente i gratisavisen SI - Spania i dag.


Dog må vi huske at det er ikke bare til jul disse barna trenger mat! Sist januar var jeg med på å handle matvarer til Emaus og leverte på barnehjemmet. Du kan lese om EMAUS i et av mine tidligere blogginnlegg her.

Matbanken i kommunen (Alfaz del Pi) er også noe jeg støtter. På nærbutikken står en vogn man kan legge varer i. Hver gang jeg handler, tar jeg med noe ekstra og legger i vognen. Både i fjor og i år har jeg i tillegg fått penger fra en dame i Ålesund til innkjøp.  Les om matbanken her.

Ulltepper har i år, som i fjor, blitt gitt til de som trenger varme.

Det gjør godt å kunne hjelpe de som lite eller ingenting har! Så mye enklere å si god jul da!


 

Ønsker alle mine lesere en riktig god julefeiring!
Ta godt vare på hverandre. Ikke bare i julen, men hele året...


1 kommentar:

  1. Hei �� Randi.tusen takk for hyggelig kommentar hos meg nå.det er utrolig flott tiltak du også er med på og hjelpe dem som virkelig trenger det. Og vi er heldige som lever i en overflod av mat og materiale ting.så er det noen som ikke er like heldige som oss.og det viser at du har et hjerte av godhet som bidrar med det du kan�� håper du ellers har det bra og kos deg og nyt siste dagene der nede før du kommer tibake til forblåste hjemlandet.så ønsker deg en fortsatt god jul �� gode klemmer fra Marianne ��

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!