25. november 2015

Reisende

Landsbyen Laguardia i Rioja Avalesa hadde så mange fotomotiv at jeg kunne gitt ut en hel bok.  For at ikke blogginnleggene skal bli altfor lang, velger jeg heller å dele opp i flere innlegg. Dette innlegget skal handle om kunst og reisende.

På Plaza del Gaitero står bronseskulpsturen "Viajeros" som er laget av kunstneren Koko Rico. Skulpturen kaller jeg "Reisende" på norsk. To bronsebord; med reisevesker på den ene bordet og fottøy på det andre.


Skulpturen ble gitt av en lokal bank i 2004 og er en hyllest til den reisende. Med andre ord; også til meg og mange av mine lesere!


Fottøyet virket så ekte, at jeg måtte kjenne på alle for å forstå at de var bronse.








Plaza del Gaitero ligger nord i byen, ved bymuren og kirken "Iglesia de Santa María de los Reyes"


At jeg trivdes godt i Laguardia kan jeg ikke legge skjul på.  Og det å få rusle rundt på slike steder uten å gå i kø, er et privilegium få forunt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!