9. august 2015

Divafakter

Når jeg oppholder meg i Spania, får jeg divafakter. Det innrømmer jeg glatt!

Jeg går jevnlig til frisør og manikyr. Når jeg er i Palmeland kan jeg unne meg slik luksus i hverdagen. Den norske lommeboken smiler når jeg skal betale hos de spanske behandlerne. Ja, jeg går til de spanske og er superfornøyd. Resultatet er bra for både hår og negler.

Lidia har jeg kjent siden våren 2014. Da bodde jeg på Albir Garden og gikk rett over gaten for å få ordnet håret mitt. Kjempefornøyd! Da jeg kom tilbake til Albir høsten 2014, hadde hun sluttet som frisør og driver nå med manikyr, pedikyr og massasje i samme lokaler som Solarium Albir. Effektiv, flink og sympatisk. Hun snakker brukbart engelsk, men jeg liker å teste mine spanskkunnskaper når jeg er hos henne.


Solarium Albir ligger like ved der jeg bor og det er enkelt å finne fram, ved rundkjøringen like ved Mendoza i Albir.


Da jeg kom til Albir i fjor høst gikk jeg til en lokal frisør noen ganger. Jeg var godt fornøyd med klipp og styling, men den fargede stripen i håret forsvant altfor fort. Da anbefalte Lidia en salong i Alfaz del Pi og jeg måtte selvfølgelig prøve Margagarcia Estilistas.


Jeg er godt fornøyd med behandlingen jeg får hos Marga.  Profesjonell klipp, farge og styling. De mørke stripene jeg tok i midten av april sitter fortsatt i.  Marga snakker ikke mye engelsk, men vi kommuniserer bra med min enkle spansk og ikke minst kroppsspråket. Jeg har kun vært hos Marga, men Gloria er også flink. Begge to jobber hver dag i den flotte salongen. De bruker gode hårprodukter og er ofte på kurs for oppdatering.
 

Margagarcia Estilistas holder til midt i Alfaz del Pi, med busstopp like ved. Til venstre i bildet under.


Når jeg snakker om divafakter, så er det ikke bare i hår- og neglepleie dette gjør seg utslag.
Jeg simpelthen elsker å gå på restaurant og få servert nydelig mat!  Og i Spania gjør jeg det så ofte lommeboken tillater det.  Kanskje litt for ofte enn lommeboken egentlig tillater...

Min favorittrestaurant i området er Casa Vital i Altea, men ligger 5-6 km unna der jeg bor og det blir ikke til at jeg stikker så ofte innom. Restauranten eies og drives av Ålesunderen Åge Folkestad.  Alltid trivelig å komme på Casa Vital. Her er det utmerket service, mat og drikke.


Også i nærmiljøet i Albir finnes et godt utvalg i spisesteder. Jeg har selvfølgelig noen favoritter i nærmiljøet, men liker også å prøve nye steder.  Best trives jeg når jeg får servert sjømat eller en god biff.  Da føler jeg meg som en diva og nyter måltidet. Jeg har forresten skrevet en lang bloggpost om spisesteder i Albir.


Nå teller jeg ned til mine divafakter igjen kan realiseres. Gjett om jeg gleder meg?


Her hjemme "på berget" kan de sjelden realiseres. Når jeg er i Norge spinker og sparer jeg for å kunne leve som en diva i Spania. Og når jeg med min særdeles beskjedne uføretrygd kan være diva i Palmeland, kan alle være det. Om de vil. Det handler om prioritering!

Nå må dere ikke tro at jeg går rundt og er diva hele tiden når jeg er i Palmeland.
Men når det gjelder hår, negler og gode måltider... Ja, da ER jeg DIVA!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!