12. september 2015

Villajoyosa

står alltid på programmet når jeg oppholder meg på Costa Blanca.

Som jeg har skrevet i tidligere blogginnlegg er Villajoyosa en pittoresk sommerby som har stått høyt på favorittlisten min i mange år.  Første gang jeg ferierte i Villajoyosa var i 2003 og siden har jeg vært tilbake mange ganger. I dag kom jeg hjem fra noen dagers besøk i den vakre byen. Jeg har ei venninne som bor like ved stranden og gamlebyen, med flott utsikt.

Selvfølgelig måtte jeg på strandpromenaden!


Playa Centro i Villajoyosa er 1.380 meter lang og 30 meter bred. Lengst øst (like før båthavnen) er det rullestolrampe helt ned til Middelhavet. Det er nesten alltid god plass på denne stranden.


Skal jeg anbefale et hotell i dette området, må det bli Hotel Allon Mediterrània hvor jeg selv bodde for ca 2 år siden. Jeg tittet opp på balkongen "min" mens jeg gikk forbi nå.

 
Hele ettermiddagen og deler av kvelden ble tilbragt på stranden. Om kvelden tok vi middagen på en herlig tapasrestaurant i hovedgaten.

Tok jeg bilder? Ikke før fatene var tom og glassene nesten tom. Å sitte ute (kortermet) i fløyelsnatten er bare helt fantastisk, selv med høy luftfuktighet. Klokken hadde passert 22 da jeg tok dette bildet.


Fredag morgen våknet jeg til en fantastisk soloppgang.

I går valgte vi å spise lunsj oppe i byen og ikke på strandpromenaden. Med varme og høy luftfuktighet fant vi en luftig plass; El Bodegò som ligger like ved broen over Riu Amadorio.


Gamlebyen er malt på veggen i restauranten.


Dekorative detaljer overalt.


Kvelden i går var bare helt utrolig flott.






Alle bilder er tatt med mobilkamera, for digitalkamera lå igjen hjemme. Tenk å glemme kamera når jeg skal besøke en så vakker by?  Jeg lover; det skal ikke gjenta seg!

Jeg har repostet noen blogginnleggene "Gledens by" og "Kjærligheten er like dyp" om du vil lese mer om Villajoyosa. Og det kommer flere blogginnlegg etterhvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!